tiistai 5. maaliskuuta 2013

Mustavalkoista

Tämän kevään trendeistä pastellivärit ja röyhelöt eivät iske ollenkaan, mutta mustavalkoisesta olen aina pitänyt.



Noudatin hyväksi havaittua kaavaa: 64 silmukkaa, 2,5mm sukkapuikot, joustinneuletta jalkapöydällä, tiimalasikantapää ja tiimalasikärki. Tuloksena on hyvin istuvat sukat joita voi käyttää kengissä ilman että menevät myttyyn. Lanka on Novitan Ticoticoa joka on muovisen tuntuista ja nukkaantuu helposti, mutta kestää hyvin kovaakin käyttöä reikiintymättä.


6 kommenttia:

Anna L. kirjoitti...

Kauniit perus-sukat! Ja tervetuloa tutstumaan uuteen blogiini seneuloo.blogspot.com

Kaisa kirjoitti...

Kiitos Anna!

tiinaf kirjoitti...

Raitasukat tutuilla ja turvallisilla väreillä on parhaat! Kauniit olet neulonut! Tykkään!

Liisa kirjoitti...

Mä esitän toiveen, että kirjoittaisit jutun kangaskaupoista. Nyt kun vihdoin olen Berninan onnellinen omistaja, niin olen miettinyt, että onko Eurokangas tosiaan yksi ainoita kangaskauppoja Suomessa vai mistä niitä kankaita kannattaisi lähteä katsomaan. Tiedän kyllä, että netti on kauppoja pullollaan mutta niissä ei pääse hypistelemään kankaita. Ja se hypistely on tärkeää ainakin tällaiselle ompeluharrastuksen uudelleen lämmittäjälle!

Kaisa kirjoitti...

Kiitos TiinaF! Usein ne yksinkertaisimmat neuleet ovat niitä joita tulee eniten käytettyä.

Kaisa kirjoitti...

Liisa, onnea uudesta koneesta ja kiitos juttuideasta!
Minun kangasshoppailuni ovat tällä hetkellä aika verkkokauppapainotteisia noiden riiviöiden (tai lähinnä sen uhmaikäisen) takia, mutta muutaman hyvän paikan tiedän ja luulisin, että lukijoilla on lisää vinkkejä.