maanantai 3. helmikuuta 2014

Salmiakkijakku

Syksyn Novita-lehdessä huomioni kiinnitti keltainen jakku jossa oli hauskoja salmiakkikuvioita (malli 79). Kun löysin poistokorista keltaista Novita Isoveli-lankaa edulliseen kolmen ja puolen euron hintaan, päätin uskaltautua kokeilemaan neuletakin neulomista paloissa.


Tässä mallissa saumat ovat ihan perustellut, koska ne tuovat takkiin jakkumaista ryhtiä. Neuloin muuten ohjeen S-koon mukaan, mutta hihat tein pyörönä kainaloihin asti. Ohje oli muuten hyvä, mutta hihojen kiinnittämisessä minulla oli ongelmia saada mahdutettua hihapyöriöt kädenteille. Lankaa kului 500 grammaa ja napit löytyivät kotoa. Kauluksen takasauman ompelin kolmen puikon päättelyllä, koska joustinneuleen silmukointi tuntui jo ajatuksena niin hankalalta että en viitsinyt edes yrittää (hyi minua!).



Takista tuli tosi kivan näköinen! Aika kuumahan se on, mutta tammikuun paukkupakkasilla se oli ihan hyvä ominaisuus. Keltainen väri piristää muuten niin harmaata vaatekaappiani ja sopii hyvin yhteen monenlaisten vaatteiden kanssa. Kuvauspaikkana toimi tällä kertaa Tuusulanjärven jää ja kankea poseeraus johtuu jäätävästä tuulesta.

9 kommenttia:

Maiju kirjoitti...

Oi, tuo väri on ihana :) Kaunis simppeli malli ja sopii hyvin yllesi.

Kaisa kirjoitti...

Kiitos Maiju!

JennyF kirjoitti...

Kaunis takki ja väri!

Kaisa kirjoitti...

Kiitos JennyF!

Nasti kirjoitti...

Tämä postaus antaa minulle lisää toivoa ja sinniä sillä tämä samainen malli on lojunut minun lankakaapissa keskeneräisenä jo ihan liian pitkään. Eli perässä tullaan :)

Nasti kirjoitti...

Tämä postaus antaa minulle lisää toivoa ja sinniä sillä tämä samainen malli on lojunut minun lankakaapissa keskeneräisenä jo ihan liian pitkään. Eli perässä tullaan :)

Kaisa kirjoitti...

Kiitos Nasti! Toivottavasti saat takin valmiiksi!

Hepsi kirjoitti...

Kaunis takki!

Henna kirjoitti...

Tosi kaunis takki! Sopii hienosti sulle :) Pakkasia odotellessa!